Funderingar

Någonting jag kan bli väldigt irriterad över är när folk säger "Jag tränar så mycket så jag kan äta hur mycket godis jag vill för då märks det ändå ingen skillnad" - dom, eller ja ni som säger så kanske jag ska skriva. Har ni någon aning om hur mycket okunskap som ligger bakom dom orden? Jag tror inte det. 
 
Jag tränar mycket och äter bra. Äter godis på en helgdag men trycker inte i mig under veckorna. Jag skulle säkerligen märka mycket långsammare resultat om jag började äta godis varje dag.
Men så finns det dom som kan äta äta äta och aldrig någonsin så hamnar det minsta lilla extra fett på kroppen, dom har hög förbränning och ämnesomsättning.
 
Jag vet folk som är smala som stickor men ändå kan äta hur mycket söt saker dom vill, dom går aldrig upp i vikt eller ser lite runda ut. Och visst, det är säkert jätte många avundsjuka på. Det var jag med, tills jag förstod.
Du kommer ingen vart på allt det socker intaget, och har så mycket större risk att få olika sjukdomar, och så vidare. Men människor tänker inte så, ingen tänker på att man matar på och bygger på sjukdomar 
när man bara äter allt detta socker. Varför? Det syns inte. Det syns inte att jag äter godis, chips, popcorn, fikabröd och läsk lika väl om jag tränar ofta. Det syns inte UTAN PÅ KROPPEN. 
 
Är det aldrig någon som har en tanke på vad som händer innuti? Det är bara tankar jag har. Kanske låter det konstigt. Men människor ser bara det som är på ytan, ta en titt under så kanske inte allt är eller kommer att vara så fantastiskt längre med "Jag kan äta huuuuuur mycket sötsaker jag vill för jag tränar ändå så mycket". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0