Hemma gjord müsli

 
 
Ikväll gjorde jag hemma gjord müsli för andra gången! Jag gjorde det tidigare när bloggen var nedstängd i några dagar med, men tänkte att jag skulle lägga upp vad som behövs och hur jag gjorde nu!
 
Vad som behövs:
  • Mandlar
  • Hasselnötter
  • Kokos
  • Linfrön
  • Solroskärnor
  • Havgregryn
  • Tranbär
  • Russin
  • Rapsolja
  • Stevia (ett sötningsmedel som är naturligt och smakar som socker men innehåller inga kalorier) eller vanligt vaniljsocker kan man ta också om man vill.
  • Sirap (Om man vill)
  • Mörkchoklad (Om man vill)
 
Hur man gör:
Ställ ugnen på 175 grader.
Blanda alla nötter och frön tillsammans i en bunke och blanda sedan i rapsolja och den sötma du valt.
Smöra sen ett bakplåtspapper som du lägger på en plåt och lägg nöt & frö blandningen på bakplåtspappret.
Ha sedan in plåten i ugnen i ca 10 minuter! 
 
När det gått ca 10 minuter så är det dax att ta ur dem ur ugnen, låt dem svallna innan du har i russin och tranbär. Lägg dom sedan i en burk dom vill förvara dom och ät müslin tillsammans med yoghurt, kvarg, eller kesella!
 
Det behövs absolut inte användas dom nötter och frön jag gjorde, det är bara en grund man kan använda,
men testa er fram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0