Inspirera och motivera

Längesedan jag skrev någonting om motivation och träning. Det ramlade in en kommentar om jag kunde göra det och absolut kan jag det, inga problem! 
 
 
Om man vill börja träna eller har gjort det ett tag så skulle jag säga köp nya kläder du känner dig snygg i! Jag har hört så många säga att "Varför ska man ha snygga kläder när man tränar?", isåfall skulle jag alltid kunna klä mig i kläder jag inte trivs i, så köp någonting nytt, nya skor, ny sport-topp, eller tights! Huvudsaken man trivs i det man har på sig och tycker det är bekvämt! Sen är det väl alltid roligt med någonting nytt.
När jag känner att träningen går långsamt eller segt, så kan jag köpa någonting litet som bara en sport-bh och så vips vill jag genast använda den hela tiden så mycket jag kan, då är ju träningen såklart det bästa tillfället!
 
 
Att vilja göra förändring sitter bara i ens eget huvud och jag inspireras av alla dom människor, inkluvsive mig själv som gör saker dom vill och när man ser att dom älskar det dom gör. Självklart ska man hitta den träningsform som passar en själv bäst, för mig är det dansen och gymmet som gäller! Allt som har med sport som, fotboll, bandy, innebandy, handboll och allt vad det nu kan vara är ingenting för mig. Så kom ihåg, motivering till träning sker då man gör någonting man älskar och inte tröttnar på.
 
 
ÄT MAT. Ät inte mindre, ät rätt. Precis som bilden säger! Frossa i grönsaker, frukt och bär, det ger både energi och en fräschare känsla än chips och godis varje dag. Drick mycket vatten och det är ingen lögn med att frukost är dagens viktigaste måltid, äter man inte frukost så är risken större för att gå upp i vikt, så försöker ni gå ner i vikt, ät frukost. Det ger energi inför dagen och har ni dålig fantasi av frukostar/mellanmål så behöver det inte vara så avanserat. Jag äter havregrynsgröt nästan varje morgon och frukt och bär till mellanmål då jag börjar bli små hunrig, det finns massa gott att äta!
 
 
Det viktigaste av allt: Gör det för att du vill det, gör det för att få le åt det, för att få vara nöjd och stolt över dig själv, för att man vet att man kan och man vill. Och säg aldrig "Jag har inte tid" för att tid finns bara man tar vara på den. Sätt upp konkreta mål som du vet att du kan lyckas med och det finns egentligen inte mycket som är omöjligt då. 
 
Alla bilder är från we♥it.
Nu blev det ett väldigt långt inlägg, men det är lite som jag hoppas kan inspirera! Ni kan även titta in i kategorierna "Tips" och "träning" om ni vill läsa mer. Kramar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0